مجموعه دِوَک

خدمات مشاوره اخذ اقامت کانادا و استرالیا

مجموعه دِوَک

خدمات مشاوره اخذ اقامت کانادا و استرالیا

پایتخت کانادا را بیشتر بشناسیم

اقامت کانادا


اتاوا، پایتخت کاناداست. بزرگی این شهر، چهارمین رکورد را از لحاظ وسعت در کانادا دارد. وجود پزشکان متخصص و اهمیت به علم پزشکی در این شهر، شهرت خوبی از بین شهرهای جهان پیدا کرده است. همجوار بودن با رودخانه‌ای با همین نام از سوز سرمای زمستانه این شهر کم می‌کند. همچنین وجود دو رودخانه دیگر با نام‌های گاتینو، رودئو نیز در این امر بی تاثیر نیست.

زندگی مردم به دلیل وجود آرامش در شهر اتاوا از کیفیت بالایی برخوردار است. یکی از دلایل وجود آرامش کم بودن جرم و جنایت است، پس قاعدتا امنیت هم در این شهر برقرار است.

ورزش در این شهر حرف اول را می‌زند. تا حدی که مردم برای حمل و نقل ترجیح می‌دهند از دوچرخه استفاده کنند. خیلی جالب است بدانید که بسیاری از اتوبوس‌های سطح شهر دارای جایگاه حمل دوچرخه هستند. یعنی اگر با دوچرخه مسیری را طی کرده‌اید و تصمیم دارید ادامه مسیر را با اتوبوس بروید می‌توانید دوچرخه خود را در جایگاه مخصوص در اتوبوس قرار داده و در ایستگاه مورد نظر پیاده شوید و به دوچرخه سواری‌تان ادامه دهید.

اما ورزش‌های دیگری نیز در این شهر رواج دارد که بیشتر جنبه تفریحی آن مهم است. اسکی، اسکیت روی یخ، قایق‌رانی، صخره‌نوردی و سورتمه سواری از پر طرفدارترین ورزش‌های مردم این کشور است. بزرگ‌ترین پیست اسکی کانادا را در شهر اتاوا خواهید دید. بارش فراوان برف در این شهر اهمیت ورزش اسکی را پر رنگ‌تر می‌کند.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای شهر اتاوا، پایتخت کانادا

این شهر در کنار شهرهای مهمی مانند تورنتو، ونکوور، مونترال قرار دارد و خود این امر بر مهم واقع شدن شهر اتاوا تاثیرگذار است. تمیزی این شهر مثال زدنی است به طوری که بر اساس آمار به دست آمده سومین شهر تمیز از بین کل شهرهای دنیا انتخاب شده است.

از لحاظ آب و هوایی، شهر اتاوا دارای زمستان‌های سرد و برفی است. به طوری که حدود یک سوم سال شاهد سفید پوشی شهر با برف خواهید بود. اما به طور کل این شهر نوسانات دمایی زیادی را در طول سال تجربه می‌کند. بسیاری از کسانی که برای تحصیل در کانادا به این شهر مهاجرت می‌کنند از زمستان‌های شکایت می‌کنند. اتاوا یکی از سردترین پایتخت‌های دنیاست.

اقامت کانادا

حدود 170 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در این شهر از میزان قابل توجهی آلودگی سوختی جلوگیری می‌کند. همچنین ورود خودروهای جدید که آسیب نرساندن آن‌ها به محیط برای سازندگان بسیار مهم بوده، نقش مهمی در پاکیزگی هوای این شهر داشته است.

البته در کنار سوز و سرمای برف، تابستان‌های گرم این شهر را هم در نظر بگیرید.

اقتصاد و کسب و کار در پایتخت کانادا

بسیاری از وزارتخانه‌های کانادا در اتاوا قرار دارد. به همین دلیل جذب  و استقبال کسب و کارهای نوین در این منطقه به آسانی دیده می‌شود. به طور کلی زمانی که شهری به عنوان پایتخت انتخاب می‌شود شک نکنید که از بین شهرهای دیگر آن کشور از لحاظ اقتصادی و مشاغل متنوع پیشرفته‌تر است.

قیمت مسکن در شهر اتاوا از شهرهای تورنتو و ونکوور ارزان‌تر است به همین دلیل مردم برای اقامت کانادا مشکل عجیبی برای پیدا کردن جای زندگی در این شهر ندارند.

همچنین میانگین نرخ بیکاری در اتاوا از دیگر شهرهای کانادا کمتر است. این نشان می‌دهد که پایتخت کانادا از رونق اقتصادی خوبی برخوردار بوده است. وجود نیروی کار تحصیل کرده و شرکت‌های بزرگ در حوزه فناوری این شهر را شهری پیشرفته تبدیل کرده است. همچنین میانگین درامد از سطح انتظار کمی بالاتر بوده. کمبود فقر در این شهر خود عامل کمبود جرم و جنایت است.

پروژه‌های زیادی در رابطه با حمل و نقل، جاده سازی و … در این شهر انجام می‌شود. به همین دلیل فرصت‌های شغلی فراوانی نیز وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.