مجموعه دِوَک

خدمات مشاوره اخذ اقامت کانادا و استرالیا

مجموعه دِوَک

خدمات مشاوره اخذ اقامت کانادا و استرالیا

مدارک زبان مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا

مدارک زبان



بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشوری دیگر را دارند؛ استرالیا را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می‌کنند. اقامت استرالیا دارای مزایای بسیاری است؛ که ایجادکننده انگیزه برای بسیاری از افراد جهت انتخاب این کشور است. یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها استفاده از زبان انگلیسی در این کشور است. اگرچه لهجه انگلیسی استرالیایی، لحجه‌ای خاص است که فهم آن نیازمند کمی زمان خواهد بود؛ اما به هر روی، حداقل برای ما ایرانیان زبان انگلیسی زبانی ساده‌تر برای یادگیری است. برای اقامت کاری در استرالیا شما باید بتوانید حد نصاب مشخصی از مجموعه امتیازات را به دست آورید. یکی از امتیازات مهم نیز مدارک زبان انگلیسی شما است.

به طور کلی اداره مهاجرت استرالیا نمره آزمون آیلتس را به عنوان مدرک زبان انگلیسی، معتبر می‌داند. همین‌طور آزمون تافل و PTE را نیز به عنوان دیگر مدارکی که نمره آن را با نمرات آزمون آیلتس معادل‌سازی می‌کند، معتبر می‌داند. در ادامه این نوشته می‌خواهیم به اختصار شما را با ویژگی‌های هریک از این آزمون‌ها آشنا کنیم.

آزمون زبان انگلیسی آیلتس

این آزمون یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در سراسر جهان است. آیلتس را علاوه بر اداره مهاجرت استرالیا، اداره مهاجرت کانادا جهت گرفتن اقامت کانادا و بسیاری از دانشگاه‌های این دو کشور و سایر کشورها نیز قبول دارند. در نتیجه می‌توان آن را معتبرترین آزمون زبان انگلیس جهان نیز دانست.

به طور کلی آزمون آیلتس در 4 بخش، چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را بررسی کرده و به هر کدام نمراتی جداگانه از 0 تا 9 می‌دهد.

اداره مهاجرت استرالیا برای کسانی که قصد اقدام برای مهاجرت از طریق ویزای کار به این کشور را دارند؛ حداقل نمره 6 را در نظر گرفته است. این به آن معنا است که شما برای شروع فرآیند اقدام به مهاجرت کاری به استرالیا، نیازمند حداقل نمره 6 در هریک از مهارت‌های چهارگانه آزمون آیلتس هستید. توجه کنید که حتی اگر سه مهارت را 9 شوید و یک مهارت را 5 شوید؛ باز هم قادر به ارسال درخواست نخواهید بود.

در نهایت اگر در هر چهار مهارت حداقل نمره 7 را به دست آورید؛ 10 امتیاز خواهید گرفت. و اگر حداقل نمره شما 8 شود؛ 20 امتیاز به دست خواهید آورد.

مدارک زبان

آزمون زبان انگلیسی تافل

این آزمون نیز یکی دیگر از آزمون‌های معتبر جهانی در زمینه سنجش توانایی زبان انگلیسی است. تافل به دو صورت کاغذی و کامپیوتری انجام می‌شود. آزمون کامپیوتری تافل نیز در چهار مهارت اصلی خواندن، نوشتن، گفتن و شنیدن برگزار می‌شود.

در این آزمون به هر مهارت نمره‌ای بین 0 تا 30 داده می‌شود. در نهایت جمع این نمرات نمره کامل شما را نشان خواهد داد.

اداره مهاجرت استرالیا مدارک زبان شما را با هم معادل‌سازی می‌کند. در این شرایط نمرات 24 در مهارت شنیداری، 24 در مهارت خواندن،  27 در مهارت نوشتن و 23 در مهارت صحبت کردن، معادل با آیلتس 7 است. همچنین نمرات 28، 29، 30 و 26 در این چهار مهارت، برابر با نمره 8 در آزمون آیلتس خواهد بود.

این ویژگی‌ها باعث شده دریافت 20 امتیاز از طریق آزمون تافل بسیار مشکل باشد.

مدارک زبان

آزمون زبان انگلیسی PTE آکادمیک

آزمون PTE توسط موسسه لانگمن برگزار می‌شود. این آزمون به نسبت دو آزمون توضیح داده شده کم سابقه‌تر است. اما به عقیده بسیاری نقاط ضعف هر دو آزمون را پوشش داده و دارای معیارهای دقیق‌تری برای سنجش توانایی زبان آموز است. در عمل نیز تجربه شرکت‌کنندگان در هر دو آزمون نشان می‌دهد که در آزمون PTE زبان‌آموزان می‌توانند امتیازات معادل بهتری کسب کنند.

این آزمون در سه مدل جنرال، آکادمیک و دانش‌آموزان جوان برگزار می‌شود. اما تنها نسخه آکادمیک آزمون PTE مورد پذیرش و قابل معادل‌سازی با آزمون آیلتس در اداره مهاجرت استرالیا است.

این آزمون نیز مانند دو آزمون قبلی 4 مهارت اصلی شما را می‌سنجد؛ و نمره‌ای بین 10 تا 90 را برای هر مهارت در نظر می‌گیرد. به دست آوردن نمره 65 در هر مهارت معادل با نمره 7 در آزمون آیلتس است. همچنین برای بدست آوردن نمره معادل آیلتس 8، باید در هر چهار مهارت نمره 79 را کسب کنید.

آزمون‌های دیگر

اداره مهاجرت استرالیا به‌جز این سه آزمون، آزمون‌های CAE و OET را نیز می‌پذیرد. اما به دلیل ناشناخته بودن این مدارک در ایران، از بررسی آنها خودداری می‌کنیم.

نکاتی درباره اجاره خانه در کانادا

اجاره خانه در کانادا

معمولا اولین دغدغه مهاجران به کشور دیگر، تامین مسکن است. این دغدغه برای مهاجران به کشور کانادا نیز وجود دارد. برای اقامت کانادا و تامین مسکن، مانند همه جای جهان دو راه اصلی اجاره یا خرید خانه پیش روی شماست. آشنایی با بازار مسکن کانادا به شما کمک می‌کند با شناخت بیشتری به دنبال گزینه مناسب خود باشید. در این مقاله می‌خواهیم نکاتی را درباره اجاره خانه در کانادا با شما در میان بگذاریم.

شرایط اجاره خانه در کانادا

به طور معمول مهاجران بنابر شناخت ناکافی از مقصد مورد نظر، ترجیح می‌دهند از کم‌ریسک‌ترین روش‌ها برای اقامت اولیه خود استفاده کنند. طبیعی است که در مقایسه اجاره با خرید، اجاره خانه از ریسک و پیچیدگی کمتری برخوردار است. به همین دلیل غالبا اقامت و تحصیل در کانادا با اجاره خانه آغاز می‌شود.

اجاره کردن خانه در شهرهای کانادا روال مشخصی دارد. همین روال مشخص نیز کار اجاره ملک را از نظر حقوقی ساده می‌کند. تعداد آژانس‌های املاک در این کشور به نسبت ایران بسیار کمتر است. اما هرکدام به صورت حرفه‌ای و جامع به این مسئله می‌پردازند. به همین دلیل هم معمولا آژانس‌های اجاره املاک دارای تعداد زیادی کارمند یا مشاور املاک هستند.

نکته جالب دیگر این است که همه آژانس‌های املاک به یک شبکه کامپیوتری ثابت دسترسی دارند که اطلاعات همه املاک در آن موجود است. به این معنا که نیاز نیست برای چک کردن موارد مختلف به چندین آژانس مراجعه کنید.

برای اجاره خانه باید به این آژانس‌ها سر بزنید. آنها با توجه به ویژگی‌های مدنظر شما مواردی را معرفی خواهند کرد. در صورت علاقمندی به مورد مدنظر، مشاور شما با صاحب‌خانه تماس گرفته و مقدمات بازدید و عقد قرارداد را فراهم می‌کند.

اجاره خانه در کانادا

در کانادا در همه فصول می‌توانید به دنبال اجاره خانه باشید؛ اما به طور معمول از ماه آوریل تا جون، بهترین زمان برای اجاره خانه است. چراکه تعداد زیادی ملک در این فصل خالی و آماده واگذاری است.

اما نکته اساسی که باید به آن توجه کنید؛ مسئله تایید اعتبار است. در کانادا سیستمی وجود دارد که توسط مشاور املاک کارنامه شما در اجاره‌های قبلی و میزان درامد بررسی می‌شود؛ و در صورت نبود مشکل در زمینه پرداخت‌ها و… قرارداد ثبت می‌شود. این فرآیند کار را برای اجاره اولی‌ها مشکل می‌کند. از آنجا که شما سابقه مثبت قبلی ندارید کمی در این زمینه مشکل خواهید داشت.

راه‌کار معمول برای حل این محدودیت بر اساس یافتن کسی است که شما را تضمین کند. این فرد می‌تواند کارمندی باشد که دارای درآمد کافی بوده و زیر برگه اجاره خانه شما را به عنوان تضمین امضا می‌کند.

اگر این راه هم ممکن نبود؛ تنها راه باقی مانده پیش‌پرداخت چند ماهه اجاره خانه است؛ که البته کمی هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد.

یافتن خانه بدون کمک آژانس‌های املاک

البته در نهایت یک آژانس رسمی املاک باید واسطه شما و صاحب‌خانه باشد؛ اما راه‌های متنوعی برای یافتن موردهای موجود برای اجاره وجود دارد. در اولین قدم پیشنهاد می‌کنیم به آگهی‌نامه‌های چاپی و سایت‌های اجاره خانه سر بزنید. یکی از مزایای سایت‌ها قابلیت دیدن تصاویر خانه و مقایسه آنها پیش از بازدید حضوری است. در ادامه بعضی از سایت‌های معتبر در این زمینه معرفی شده است:

  1.      https://www.kijiji.ca
  2.      https://www.rentboard.ca
  3.      https://www.rentfaster.ca

البته احتمالا بتوانید نمونه‌های خوبی را در تابلوهای اعلانات کسب و کارهای محلی، مثل سوپرمارکت‌ها، لباسشویی‌ها و… نیز بیابید.

همچنین اگر دانشجو هستید به شدت توصیه می‌کنیم؛ موضوع را با بخش خدمات دانشجویی دانشگاه خود مطرح کنید. در خیلی از مواقع آنها پیشنهادهای خوبی دارند و می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

در نهایت به‌طور خلاصه درباره قیمت اجاره خانه در کانادا، به دلیل وسعت بالای این سرزمین نمی‌توان قیمت ثابتی در نظر گرفت. معمولا این قیمت در شهرهای بزرگ مثل تورنتو گران‌تر و در حاشیه شهرها ارزان‌تر است. برای اینکه تصوری درست از میزان اجاره داشته باشید بد نیست بدانید در سال 2018 قیمت اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر تورنتو 1800 دلار، نمونه سه خوابه آن 3200 دلار و همین موارد در حاشیه شهر تورنتو به ترتیب 1400 و 2300 دلار در ماه است.