مجموعه دِوَک

خدمات مشاوره اخذ اقامت کانادا و استرالیا

مجموعه دِوَک

خدمات مشاوره اخذ اقامت کانادا و استرالیا

مهمترین نکات هنگام خرید خانه در کانادا

خرید خانه در کانادا

خرید خانه در کانادا یکی از بهترین روش‌ها برای تامین محل سکونت در این کشور است. بسیاری از مهاجران از بدو ورود اقدام به خرید خانه می‌کنند؛ و بسیاری پس مدتی زندگی در خانه‌های اجاره‌ای به فکر خرید خانه می‌افتند. البته تصمیم‌گیری درباره خرید خانه در کانادا به موارد زیادی مرتبط است. قیمت خانه، سرمایه اولیه شما، تجربه شما از زندگی و تحصیل در کانادا و شناخت مناطق گوناگون و… همگی در این زمینه بسیار موثر هستند. شاید به همین دلیل است که قالب مهاجران به کانادا در ابتدای اقامت کانادا به دنبال اجاره خانه هستند. این کار کمک می‌کند تا با شناخت بیشتر و شرایط مهیاتری قادر به خرید خانه، مدتی بعد از مهاجرت باشند. به هر حال در این مقاله به بررسی نکاتی درباره خرید خانه در کانادا پرداخته‌ایم. اگر شما هم به این موضوع علاقه دارید؛ با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

انواع خانه در کانادا

خانه‌های کانادا به‌طور کلی به دو دسته خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌ها تقسیم می‌شوند. آپارتمان‌ها که در کانادا به نام کاندو (Condominium) شناخته می‌شوند؛ دقیقا ویژگی‌های یک آپارتمان را دارند. واحدهایی مستقل در یک برج مسکونی که معمولا امکانات مجزایی مثل مبله بودن و اتاق لباسشویی در بسیاری از آنها دیده می‌شود.

اما خانه‌های ویلایی در کانادا دارای دسته‌بندی وسیع‌تری هستند. خانه‌های ویلایی مستقل، خانه‌های ویلایی دوتایی و خانه‌های ویلایی مشابه و به هم چسبیده، از جمله مواردی هستند که در این زمینه دیده می‌شود. این خانه‌ها بنابر میزان استقلال، وسعت زیر بنا و تعداد طبقات‌شان، دارای قیمت‌های متفاوتی نیز هستند.

خرید خانه در کانادا

مزایای خرید خانه در کانادا

اگرچه کانادا کشوری دارای ثبات اقتصادی نسبتا بالاست؛ اما رشد قیمت مسکن در چند سال گذشته ثابت کرده است که خرید خانه در این کشور علاوه بر همه مزایای صاحب ملک بودن، از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه است. در واقع شما می‌توانید خرید خانه در کانادا را به چشم یک سرمایه‌گذاری مطمئن ببینید.

از دیگر مزایای خرید خانه در کانادا، استقلال بیشتر، خلاصی از هزینه اجاره خانه، رسیدگی و دکور کردن خانه دقیقا مشابه با سلیقه شخصی و… است.  البته در کنار این موارد در نظر داشته باشید که خرید خانه مسئولیت‌هایی مثل نگهداری و تعمیر خانه و هزینه مالیات سالانه آن را نیز بر دوش شما خواهد گذاشت.

نکات مهم هنگام خرید خانه در کانادا

در این زمینه نکات زیادی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. در درجه اول در نظر داشته باشید که خرید آپارتمان در کانادا مرسوم نیست؛ مگر برای اجاره دادن. در واقع اکثر ساکنین آپارتمان‌ها اجاره‌نشین و اکثر ساکنین خانه‌های ویلایی صاحب‌خانه هستند. البته این به معنای تفاوت قیمتی فاحش بین این دو مورد نیست؛ و بسته به متراژ و موقعیت و… ممکن است یک آپارتمان حتی از خانه‌های ویلایی نیز گران‌تر باشد. فراموش نکنید که فروش آپارتمان در کانادا زمان‌برتر و مشکل‌تر از خانه‌های ویلایی خواهد بود.

به‌طور خلاصه برای خرید خانه باید به بنگاه‌های معاملات املاک مراجعه کنید. این مراکز در یافتن خانه‌ای مناسب به شما کمک خواهند کرد. همچنین جستجو در وب‌سایت‌های فروش خانه از جمله kijiji.ca، realtor.com/international/ca و point2homes.com/CA و گشت و گذار در مناطق مورد علاقه و توجه به تابلوهای فروش درب خانه‌ها، می‌تواند در پیدا کردن موردهای مناسب و آشنایی با حدود قیمت هر منطقه به شما کمک کنند.

خرید خانه در کانادا

نکته دوم در خرید خانه در کانادا اطلاع از شرایط قانونی و مالیاتی خرید آن است. در واقع بهتر است قبل از خرید خانه در این زمینه از یک وکیل یا مشاور بانکی و مالیاتی اطلاعات کافی را دریافت نمایید. به‌طور معمول میزان پرداخت وام به افراد تبعه دیگر کشورها حدود 65 درصد مبلغ کل قیمت ملک است. در این شرایط باید بتوانید 35 درصد مبلغ ملک را نقدا بپردازید. همچنین در این زمینه پرداخت مالیات نیز تفاوتی میان شهروندان کانادایی و سایر افراد نیست. همچنین شما باید با توجه محل درامدی خود اثبات کنید که از پس پرداخت اقساط وام مسکن برمی‌آیید.

همچنین هنگام خرید خانه در کانادا به این موضوع توجه داشته باشید که موارد گوناگون از جمله نوع برق کشی، سیستم گرمایشی و… می‌تواند در میزان آبونمان ماهانه شما تاثیر بسزایی بگذارد. پس در این زمینه نیز توجه به وضعیت فعلی خانه و پرسش در مورد هزینه‌های معمول، بسیار مهم است.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم در بدو ورود به کانادا اقدام به خرید خانه نکنید. مگر اینکه دوستان و آشنایانی در این کشور دارید؛ که کار را با اطمینان بالایی برای شما انجام دهند. برای مهاجران بهترین و امن‌ترین روش آن است که برای مدتی در خانه اجاره‌ای زندگی کرده و پس از اطمینان کامل از شناخت منطقه زندگی و بازار ملک در کانادا، اقدام به خرید خانه نمایند.

با بهترین دانشگاه های کانادا آشنا شوید

دانشگاه تورنتو



کانادا دارای یکی از بهترین سیستم‌های آموزش عالی در جهان است. از این روز می‌‌توان بهترین دانشگاه های کانادا را به نوعی در زمره بهترین دانشگاه‌های جهان نیز دانست. به همین دلیل است که این کشور سالانه پذیرای دانشجویان بی‌شماری از ملیت‌های گوناگون است. دانشجویانی که با هدف کسب علم و تجربه تحصیل در کانادا ، راهی این کشور می‌شوند. در این مقاله وب‌سایت دِوَک می‌خواهیم شما را با 5 دانشگاه برتر کشور کانادا آشنا کنیم.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو را باید بدون شک بزرگ‌ترین دانشگاه کانادا دانست. دانشگاهی که بیش از 2500 کارمند دارد؛ و به طور معمول نزدیک به 70 هزار نفر دانشجو در پردیس‌های مختلف آن مشغول تحصیل هستند. این دانشگاه که در سال 1827 میلادی تاسیس شده است؛ از نظر تاریخی نیز دارای قدمت بسیار زیادی است. همچنین از نظر علمی دانشگاه تورنتو در رده‌بندی‌های سالانه معمولا در جایگاه اول یا دوم کانادا و رده 20 الی 30 جهان قرار گرفته است. این دانشگاه در تمامی سطوح و در همه حوزه‌ها به ارائه دروه‌های آموزشی می‌پردازد.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در حاشیه شهر ونکوور واقع شده است. دانشگاهی در دل طبیعت که محوطه آن را طبیعتی بزرگ به وسعت 1.7 کیلومتر مربع تشکیل داده است. این دانشگاه که در کنار اقیانوس آرام قرار گرفته است؛ بیشترین مساحت آموزشی را نیز به خود اختصاص داده است. به‌طوری که مساحت محیط‌های آموزشی آن حدود یک میلیون متر مربع است. بیش از 3000 نفر کادر تدریسی و نزدیک به 4500 نفر کادر اداری، باعث شده است دانشگاه بریتیش کلمبیا بتواند بهترین خدمات را در اختیار دانشجویان قرار دهد. این دانشگاه نیز در رده‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان همیشه در یکی از دو رتبه برتر کانادا بوده است. دانشجویان زیادی برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در سطوح کارشناسی، ارشد و دکترا به این دانشگاه وارد می شوند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل را شاید بتوان قدیمی‌ترین دانشگاه بزرگ کانادا دانست. دانشگاهی که 40 سال قبل از تاسیس کشور مستقل کانادا و در دوران استعمار انگلستان شکل گرفته است. شاید به همین دلیل است که نام این دانشگاه دارای ریشه بریتانیایی است.

دانشگاه مک گیل در سال 1821 میلادی و با استناد به وصیت‌نامه تاجر اسکاتلندی، جیمز مک گیل و در املاک پر وسعت او در شهر مونترال کانادا تاسیس شد.

دانشگاه مک گیل نیز در بسیاری از رشته‌ها از جمله پزشکی و حقوق شهره است؛ و دانشجویان زیادی سالانه از این دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند. همچنین دانشگاه مک گیل را به واسطه قدمت و تعداد فارغ التحصیلان آن، مشهورترین دانشگاه این کشور در خارج از خاک کانادا می‌دانند.

دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا را باید یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی کانادا دانست. دانشگاهی که بر اساس آمار همیشه در رده چند دانشگاه برتر این کشور قرار داشته است. نقطه قوت و شهرت دانشگاه آلبرتا، تعداد زیاد دانشجویان آن در سطح تحصیلات تکمیلی است. پردیس این دانشگاه با نزدیک به 40 هزار دانشجو، در ساحل رود ساسکاچوان شمالی واقع شده است.

درباره دانشگاه آلبرتا، این نکته جالب نیز حائز اهمیت است که به دلیل دولتی بودن و امکان دریافت بورسیه‌های مناسب، تعداد دانشجویان ایرانی در آن به نسبت سایر دانشگاه‌ها بیشتر است. تنوع رشته‌های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه، از جمله موارد دیگری است که شانس افراد را برای دریافت پذیرش از دانشگاه آلبرتا بیشتر می‌کند.

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو یکی از دانشگاه‌های جوان و با قدمت کم در کشور کانادا است؛ که توانسته در اندازه خود اعتبار نسبت بالایی کسب کند. دانشگاه واترلو در سال 1957 میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه که در شهر واترلو قرار دارد؛ با وسعتی حدود 404 هکتار، فضایی مساعد را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند.

دانشگاه واترلو بیش از هر رشته‌ای، به دلیل ارائه دوره‌های سطح بالا در رشته‌های علوم رایانه و مهندسی شناخته شده است. از این رو شعب بسیاری از شرکت‌های فناوری اطلاعات و های‌تکنولوژی کانادا و جهان را می‌توانید در اطراف دانشگاه واترلو بیابید.

دانشگاه واترلو همیشه در زمره 10 دانشگاه برتر کانادا و 200 دانشگاه برتر جهان بوده است.

نکاتی درباره اجاره خانه در کانادا

اجاره خانه در کانادا



معمولا اولین دغدغه مهاجران به کشور دیگر، تامین مسکن است. این دغدغه برای مهاجران به کشور کانادا نیز وجود دارد. برای اقامت کانادا و تامین مسکن، مانند همه جای جهان دو راه اصلی اجاره یا خرید خانه پیش روی شماست. آشنایی با بازار مسکن کانادا به شما کمک می‌کند با شناخت بیشتری به دنبال گزینه مناسب خود باشید. در این مقاله می‌خواهیم نکاتی را درباره اجاره خانه در کانادا با شما در میان بگذاریم.

شرایط اجاره خانه در کانادا

به طور معمول مهاجران بنابر شناخت ناکافی از مقصد مورد نظر، ترجیح می‌دهند از کم‌ریسک‌ترین روش‌ها برای اقامت اولیه خود استفاده کنند. طبیعی است که در مقایسه اجاره با خرید، اجاره خانه از ریسک و پیچیدگی کمتری برخوردار است. به همین دلیل غالبا اقامت و تحصیل در کانادا با اجاره خانه آغاز می‌شود.

اجاره کردن خانه در شهرهای کانادا روال مشخصی دارد. همین روال مشخص نیز کار اجاره ملک را از نظر حقوقی ساده می‌کند. تعداد آژانس‌های املاک در این کشور به نسبت ایران بسیار کمتر است. اما هرکدام به صورت حرفه‌ای و جامع به این مسئله می‌پردازند. به همین دلیل هم معمولا آژانس‌های اجاره املاک دارای تعداد زیادی کارمند یا مشاور املاک هستند.

نکته جالب دیگر این است که همه آژانس‌های املاک به یک شبکه کامپیوتری ثابت دسترسی دارند که اطلاعات همه املاک در آن موجود است. به این معنا که نیاز نیست برای چک کردن موارد مختلف به چندین آژانس مراجعه کنید.

برای اجاره خانه باید به این آژانس‌ها سر بزنید. آنها با توجه به ویژگی‌های مدنظر شما مواردی را معرفی خواهند کرد. در صورت علاقمندی به مورد مدنظر، مشاور شما با صاحب‌خانه تماس گرفته و مقدمات بازدید و عقد قرارداد را فراهم می‌کند.

اجاره خانه در کانادا

در کانادا در همه فصول می‌توانید به دنبال اجاره خانه باشید؛ اما به طور معمول از ماه آوریل تا جون، بهترین زمان برای اجاره خانه است. چراکه تعداد زیادی ملک در این فصل خالی و آماده واگذاری است.

اما نکته اساسی که باید به آن توجه کنید؛ مسئله تایید اعتبار است. در کانادا سیستمی وجود دارد که توسط مشاور املاک کارنامه شما در اجاره‌های قبلی و میزان درامد بررسی می‌شود؛ و در صورت نبود مشکل در زمینه پرداخت‌ها و… قرارداد ثبت می‌شود. این فرآیند کار را برای اجاره اولی‌ها مشکل می‌کند. از آنجا که شما سابقه مثبت قبلی ندارید کمی در این زمینه مشکل خواهید داشت.

راه‌کار معمول برای حل این محدودیت بر اساس یافتن کسی است که شما را تضمین کند. این فرد می‌تواند کارمندی باشد که دارای درآمد کافی بوده و زیر برگه اجاره خانه شما را به عنوان تضمین امضا می‌کند.

اگر این راه هم ممکن نبود؛ تنها راه باقی مانده پیش‌پرداخت چند ماهه اجاره خانه است؛ که البته کمی هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد.

یافتن خانه بدون کمک آژانس‌های املاک

البته در نهایت یک آژانس رسمی املاک باید واسطه شما و صاحب‌خانه باشد؛ اما راه‌های متنوعی برای یافتن موردهای موجود برای اجاره وجود دارد. در اولین قدم پیشنهاد می‌کنیم به آگهی‌نامه‌های چاپی و سایت‌های اجاره خانه سر بزنید. یکی از مزایای سایت‌ها قابلیت دیدن تصاویر خانه و مقایسه آنها پیش از بازدید حضوری است. در ادامه بعضی از سایت‌های معتبر در این زمینه معرفی شده است:

  1. https://www.kijiji.ca
  2. https://www.rentboard.ca
  3. https://www.rentfaster.ca

البته احتمالا بتوانید نمونه‌های خوبی را در تابلوهای اعلانات کسب و کارهای محلی، مثل سوپرمارکت‌ها، لباسشویی‌ها و… نیز بیابید.

همچنین اگر دانشجو هستید به شدت توصیه می‌کنیم؛ موضوع را با بخش خدمات دانشجویی دانشگاه خود مطرح کنید. در خیلی از مواقع آنها پیشنهادهای خوبی دارند و می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

در نهایت به‌طور خلاصه درباره قیمت اجاره خانه در کانادا، به دلیل وسعت بالای این سرزمین نمی‌توان قیمت ثابتی در نظر گرفت. معمولا این قیمت در شهرهای بزرگ مثل تورنتو گران‌تر و در حاشیه شهرها ارزان‌تر است. برای اینکه تصوری درست از میزان اجاره داشته باشید بد نیست بدانید در سال 2018 قیمت اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر تورنتو 1800 دلار، نمونه سه خوابه آن 3200 دلار و همین موارد در حاشیه شهر تورنتو به ترتیب 1400 و 2300 دلار در ماه است.

آشنایی با آب و هوای استرالیا و شهرهای مختلف آن

آب و هوای استرالیا



اقامت در استرالیا و به طور کلی مهاجرت به این کشور تصمیم بزرگی است. تصمیمی که می‌تواند جنبه‌های مثبت و منفی بسیاری داشته باشد. از این رو بسیار مهم است که پیش از تصمیم به انجام این کار، به دقت ویژگی‌های کشور مقصد خود را بشناسید؛ تا علاوه بر تصمیم‌گیری درست، بتوانید آماده شرایط پیش‌رو باشید. اگر قصد مهاجرت ، اقامت به استرالیا و یا اقامت کانادا را داشته باشید؛ احتمالا برای شما بسیار مهم خواهد بود که آب و هوای آن کشور چگونه است؟ در این نوشته می‌خواهیم نکاتی کلیدی را درباره آب و هوای این کشور با شما در میان بگذاریم.

سرزمینی پهناور با آب و هوای متغیر

آب و هوای استرالیا بنا بر وسعت سرزمینی این کشور بسیار متغیر است. در بعضی مناطق این کشور دما به زیر صفر می‌رسد؛ و در مناطق دیگر ممکن است دمای بیش از 40 درجه سانتیگراد را نیز تجربه کنید. همچنین در بخش‌های شمالی این کشور به طور کلی دو فصل خشک و بارانی را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که در مناطق دیگر آن، هر چهار فصل سال را خواهید دید.

به همین دلیل است که بیشتر شهرهای معروف و پرجمعیت این کشور در مناطق جنوبی و سواحل جنوبی این کشور قرار گرفته‌اند. شهرهایی از جمله ملبورن، سیدنی، کانبرا، بریستون و… در منطقه جنوب شرقی کشور استرالیا قرار دارند. در جنوب غربی این کشور نیز، شهر پرث قرار گرفته است؛ و در میانه این دو بخش در جنوب استرالیا شهر آدلاید واقع شده است. این شهرها اکثر قریب به اتفاق جمعیت استرالیا را در خود جای داده‌اند؛ و همان‌طور که گفتیم هر چهار فصل سال در آن احساس می‌شود.

نکته جالب دیگر درباره آب و هوای استرالیا برعکس بودن فصول در آن است. به عنوان مثال در ماه‌های دی، بهمن و اسفند، استرالیا در فصل تابستان قرار دارد. در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد، شما آب و هوای پاییزی را در این کشور تجربه خواهید کرد. همچنین تابستان ایران با زمستان استرالیا و پاییز ایران با بهار آن کشور مصادف است.

ممکن است این تفاوت برای شما به عنوان یک مهاجر کمی گیج‌کننده باشد. اما در عمل و در زندگی واقعی شما اثر خاصی نخواهد گذاشت. به هر روی مهم آن است که فصول به ترتیب می‌آیند و می‌روند. همچنین این ویژگی فرصت خوبی است که در فصل مورد علاقه خود به ایران سفر کنید.

دمای هوا در شهرهای استرالیا

از آنجا که بیشتر شهرهای استرالیا در نزدیکی یکدیگر و در نیم‌کره جنوبی این کشور هستند؛ میانگین دمای هوای آنها تقریبا یکسان است. همچنین آب و هوای استرالیا در این شهرها، با وجود چهار فصل بودن، از تعادلی نسبی برخوردار است. به این معنا که نه در زمستان‌ها، آب و هوای بسیار سردی را تجربه خواهید کرد؛ و نه در تابستان‌ها باید انتظار گرمای بسیار شدید را داشته باشید. به طور میانگین دمای هوا در شهرهای نیمکره جنوبی استرالیا، در تابستان و بهار حدود 15 تا 25 درجه سانتی‌گراد و در زمستان و پاییز بین 5 تا 15 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. البته این به آن معنا نیست که دمایی کمتر یا بیشتر از این عدد را تجربه نمی‌کنید؛ و ممکن است روزهای کمی از سال دمای هوای متفاوتی را نیز تجربه نمایید.

حوادث طبیعی در استرالیا

استرالیا به دلیل گستره بالا، حوادث طبیعی مختلفی را تجربه می‌کند. خشکسالی در بیابان‌های مرکزی این کشور امری طبیعی است. همچنین باران‌های سیل‌آسا نیز در مناطقی از این کشور، بخشی از طبیعت معمول آن است.

بارش برف در استرالیا تنها مختص مناطق خاصی از آن است. به همین دلیل اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه داشته باشید؛ تنها ایالت‌های ویکتوریا و نیو ساوت ولز، دارای کوهستان‌های برفی هستند.

در پایان باید گفت که استرالیا از نظر آب و هوایی (بخصوص در شهرهای اصلی آن) از شرایط بسیار مطلوب و متعادلی برخوردار است. شرایطی که با عادات و ذائقه ایرانی‌ها نیز متناسب است. پس احتمالا اقامت در استرالیا در از نظر شرایط آب و هوایی برای ایرانیان باید تجربه‌ای لذت‌بخش باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره تحصیل در کانادا بدانید.