مجموعه دِوَک

خدمات مشاوره اخذ اقامت کانادا و استرالیا

مجموعه دِوَک

خدمات مشاوره اخذ اقامت کانادا و استرالیا

جزیره پرنس ادوارد یک گوشه از کانادا

جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island) یکی از شهرهای کانادا در نزدیکی شهر کبک است. اما نام این جزیره از کجا آمده است؟ می‌گویند نام این جزیره در طول تاریخ بارها تغییر کرده است و اکنون نام فعلی آن از پدر ملکه ویکتوریا گرفته است.

اگر قصد مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد را دارید باید با مسائل مختلف آن آشنا شوید. برخی از این مسائل را در این مقاله به شما می‌گوییم. برای مثال اقتصاد و شرایط آن، آب و هوا، فرهنگ زندگی و خلق و خوی مردم آن شهر، تحصیل در آن شهر و دیگر مسائل ریز و درشت دیگر برای قبل از اخذ اقامت کانادا در آن کشور برای همه مهم است. به خصوص که بخواهیم از قاره‌ای به قاره دیگر مهاجرت کنیم که شاهد فرهنگ‌های کاملا متفاوتی است. همچنین اقتصاد کشوری که برای مهاجرت انتخاب کرده‌ایم باید بررسی شود. چه که قرار است برای مدتی و حتی تا آخر عمر امورات شما در آن کشور بگذرد. رشد و یا رکود اقتصادی کشور می‌تواند بر فعالیت تمامی بخش‌های فعال آن کشور نیز تاثیر بگذارد.

تحصیل در جزیره پرینس ایسلند  کانادا

اقتصاد جزیره پرنس ادوارد

با توجه به جزیره بودن این منطقه پس طبیعی است که بخشی از اقتصاد شهر به ماهیگیری وابسته باشد. پس قاعدتا غذاهای دریایی نیز در این جزیره بسیار طرفدار دارد. انواع خرچنگ، صدف‌های خوراکی، انواع ماهی از آب‌های اطراف این جزیره سید می‌شود و بسیار مورد توجه ساکنان این شهر است.

پس از آن به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب بخش دیگری از اقتصاد شهر نیز با کشاورزی رونق می‌گیرد. اما این جزیره زیبا پذیرای گردشگران توریست‌های زیادی هم هست. همچنین تولیدات صنعتی نیز در این شهر رونق دارد. جالب است بدانید بزرگترین کالای کشاورزی جزیره پرنس ادوارد کشت سیب زمینی است. مزارع بسیاری در این جزیره وجود دارد که کشاورزان به پرورش محصولاتی مانند سیب، توت فرنگی، زغال اخته، انواع حبوبات و … می‌پردازند.

اما در منطقه‌ای که کشاورزی حرف اول را می‌زند ناخداگاه دامداری نیز رونق می‌گیرد. فراورده‌های لبنی حیوانات و گوشت گاو در این خطه بسیار طرفدار دارد.

پرنس ادوارد مناسب برای تحصیل

انتخاب جزیره پرنس ادوارد برای ادامه تحصیل در کانادا ، مزایایی دارد. مهم‌ترین دلیل این حرف این است که کیفیت آموزشی در این جزیره بسیار بالاست. همچنین این کیفیت در سطح دنیا مثال‌زدنی است.

اگر به تنهایی به این جزیره برای تحصیل یا زندگی مهاجرت کرده‌اید، نگران فرهنگ مردمان این جزیره نباشید. مردمان مقیم در این شهر بسیار خونگرم و صمیمی با شما رفتار می‌کنند.

هر فردی که برای اقامت در شهری بخواهد اقدام کند، قبل از آن به دنبال تحقیق در رابطه با آب و هوای آن منطقه می‌گردد. آب و هوا موضوع مهمی برای مهاجرت است. ممکن است فرد بعد از سپری کردن مراحل سخت مهاجرت به دلیل این موضوع از مهاجرت خود پشیمان شود. پس بهتر است قبل از انجام این کار با این موضوع کنار بیایید. کانادا در کل آب و هوایی سرد دارد. در عوض از تابستان‌های خنک آن می‌توانید لذت ببرید.

این شهر ارزان‌ترین هزینه‌ها را برای زندگی شامل می‌شود. این موضوع در درجه اول برای مهاجرانی که قصد ادامه تحصیل دارند بسیار مهم است. دانشجویان ممکن است فرصت اشتغال نداشته باشند به همین دلیل مسائل مالی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای آنان موضوع مهمی است.

دلیل بعدی که بسیار مهم است، کیفیت خوب زندگی در این شهر است. با وجود مردمان خونگرم، آب و هوای خوب و چهارفصل که باب میل ما ایرانیان است، اقتصاد پویا، امنیت، حس مثبت بین مردمان و … همه عواملی هستند که کیفیت زندگی در یک شهر را بالا می‌برند.

تمامی این عوامل دست به دست می‌دهند که یک زندگی مناسب در این شهر داشته باشید و در ادامه تحصیل خود دچار مشکل نشوید.

پایتخت کانادا را بیشتر بشناسیم

اقامت کانادا


اتاوا، پایتخت کاناداست. بزرگی این شهر، چهارمین رکورد را از لحاظ وسعت در کانادا دارد. وجود پزشکان متخصص و اهمیت به علم پزشکی در این شهر، شهرت خوبی از بین شهرهای جهان پیدا کرده است. همجوار بودن با رودخانه‌ای با همین نام از سوز سرمای زمستانه این شهر کم می‌کند. همچنین وجود دو رودخانه دیگر با نام‌های گاتینو، رودئو نیز در این امر بی تاثیر نیست.

زندگی مردم به دلیل وجود آرامش در شهر اتاوا از کیفیت بالایی برخوردار است. یکی از دلایل وجود آرامش کم بودن جرم و جنایت است، پس قاعدتا امنیت هم در این شهر برقرار است.

ورزش در این شهر حرف اول را می‌زند. تا حدی که مردم برای حمل و نقل ترجیح می‌دهند از دوچرخه استفاده کنند. خیلی جالب است بدانید که بسیاری از اتوبوس‌های سطح شهر دارای جایگاه حمل دوچرخه هستند. یعنی اگر با دوچرخه مسیری را طی کرده‌اید و تصمیم دارید ادامه مسیر را با اتوبوس بروید می‌توانید دوچرخه خود را در جایگاه مخصوص در اتوبوس قرار داده و در ایستگاه مورد نظر پیاده شوید و به دوچرخه سواری‌تان ادامه دهید.

اما ورزش‌های دیگری نیز در این شهر رواج دارد که بیشتر جنبه تفریحی آن مهم است. اسکی، اسکیت روی یخ، قایق‌رانی، صخره‌نوردی و سورتمه سواری از پر طرفدارترین ورزش‌های مردم این کشور است. بزرگ‌ترین پیست اسکی کانادا را در شهر اتاوا خواهید دید. بارش فراوان برف در این شهر اهمیت ورزش اسکی را پر رنگ‌تر می‌کند.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای شهر اتاوا، پایتخت کانادا

این شهر در کنار شهرهای مهمی مانند تورنتو، ونکوور، مونترال قرار دارد و خود این امر بر مهم واقع شدن شهر اتاوا تاثیرگذار است. تمیزی این شهر مثال زدنی است به طوری که بر اساس آمار به دست آمده سومین شهر تمیز از بین کل شهرهای دنیا انتخاب شده است.

از لحاظ آب و هوایی، شهر اتاوا دارای زمستان‌های سرد و برفی است. به طوری که حدود یک سوم سال شاهد سفید پوشی شهر با برف خواهید بود. اما به طور کل این شهر نوسانات دمایی زیادی را در طول سال تجربه می‌کند. بسیاری از کسانی که برای تحصیل در کانادا به این شهر مهاجرت می‌کنند از زمستان‌های شکایت می‌کنند. اتاوا یکی از سردترین پایتخت‌های دنیاست.

اقامت کانادا

حدود 170 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در این شهر از میزان قابل توجهی آلودگی سوختی جلوگیری می‌کند. همچنین ورود خودروهای جدید که آسیب نرساندن آن‌ها به محیط برای سازندگان بسیار مهم بوده، نقش مهمی در پاکیزگی هوای این شهر داشته است.

البته در کنار سوز و سرمای برف، تابستان‌های گرم این شهر را هم در نظر بگیرید.

اقتصاد و کسب و کار در پایتخت کانادا

بسیاری از وزارتخانه‌های کانادا در اتاوا قرار دارد. به همین دلیل جذب  و استقبال کسب و کارهای نوین در این منطقه به آسانی دیده می‌شود. به طور کلی زمانی که شهری به عنوان پایتخت انتخاب می‌شود شک نکنید که از بین شهرهای دیگر آن کشور از لحاظ اقتصادی و مشاغل متنوع پیشرفته‌تر است.

قیمت مسکن در شهر اتاوا از شهرهای تورنتو و ونکوور ارزان‌تر است به همین دلیل مردم برای اقامت کانادا مشکل عجیبی برای پیدا کردن جای زندگی در این شهر ندارند.

همچنین میانگین نرخ بیکاری در اتاوا از دیگر شهرهای کانادا کمتر است. این نشان می‌دهد که پایتخت کانادا از رونق اقتصادی خوبی برخوردار بوده است. وجود نیروی کار تحصیل کرده و شرکت‌های بزرگ در حوزه فناوری این شهر را شهری پیشرفته تبدیل کرده است. همچنین میانگین درامد از سطح انتظار کمی بالاتر بوده. کمبود فقر در این شهر خود عامل کمبود جرم و جنایت است.

پروژه‌های زیادی در رابطه با حمل و نقل، جاده سازی و … در این شهر انجام می‌شود. به همین دلیل فرصت‌های شغلی فراوانی نیز وجود دارد.

آشنایی با فرهنگ مردم کانادا

فرهنگ مردم کانادا


قبل از مهاجرت یکی از مهم‌ترین مسائلی که به ذهنتان می‌رسد و حق دارید که راجع به آن بدانید آشنایی با خلق و خوی مردمان آن کشور است. آداب و معاشرت شهر به شهر یک کشور متفاوت است. حالا فکر کنید مهاجرت از کشوری به کشور دیگر باشد. مهاجرت به کانادا از ایران، مهاجرت از قاره‎ای به قاره دیگر است. پس اهمیت این موضوع به وضوح احساس می‌شود.

فرهنگ مردم کانادا شامل رفتار، آداب و رسوم، اعتقادات، هدیه دادن، پذیرایی شیوه زندگی و … همگی خاص خود این کشور است. البته در نظر داشته باشید که این کشور تاریخ خیلی کهنه‌ای ندارد. در نتیجه وجود اقوام فراوان با نژادهای متفاوت در این کشور بسیار زیاد است.

اقامت کانادا

برای دریافت اطلاعات بیشتر برای اقامت کانادا می توانید با شماره 75981004

اقامت کانادا

توجه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مردمان کشور کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. به همین خاطر برای مهاجرت به کانادا به یکی از این دو زبان باید مسلط باشید.

زندگی در کشور پهناوری که میزان جرم و جنایت در آن بسیار کم است حس امنیت را به همه می‌دهد. اقتصاد همیشه در جریان است. به همین دلیل نرخ تورم و بیکاری هم بسیار کم است.

اگر با آب و هوای کانادا آشنایی ندارید مقاله نگاهی کلی به شرایط آب و هوای کانادا را مطالعه کنید و اطلاعات جامعی به دست آورید. اما یک نکته جالب برای کسانی که طرفدار محیط و هوای پاک هستند این است که تقریبا در همه فضاهای عمومی سیگار کشیدن ممنوع است. اما در برخی رستوران و کافی‌شاپ‌ها مکان‌های خاصی را برای کشیدن سیگار در نظر گرفته اند.

در این مقاله سعی بر آن است که شما را با فرهنگ مردم کانادا بیشتر آشنا کنیم.

رفتار کلی و فرهنگ مردم کانادا

یکی از مثبت‌ترین رفتارهای مردم کانادا، حل کردن مشکلات از طریق گفتگو است. این یعنی پذیرش منطق در بین آن‌ها. پس در صورت برخورد با یک مسئله، نگران نباشید. در رابطه با آن موضوع صحبت کنید.

فرهنگ مردم کانادا در برقراری ارتباط به این گونه است که به زودی با فرد جدید صمیمی نمی‌شوند و تا زمانی که این اتفاق نیفتاده با نام خانوادگی فرد مقابل را صدا می‌کنند.

هدیه دادن در مهانی‌هایشان همیشه مرسوم بوده، در واقع کانادایی‌ها در مهمانی‌های کوچک شب نشینی خود با یک جعبه شکلات به دیدن دوست خود می‌روند. البته یادتان باشد اگر خواستید برای کسی در کانادا گل خریداری کنید به هیچ عنوان گل سوسن نخرید؛ این گل در مراسم عزاداری استفاده می‌شود.

جشن ها در فرهنگ مردم کانادا

این کشور با مردمان شاد، دارای جشن‌های سالیانه خوبی است. روز شنبه و یکشنبه روزهای تعطیل رسمی در این کشور هستند. جشن کریسمس که برایمان آشناست. این جشن که روز 25 دسامبر گرفته می‌شود و با تولد حضرت مسیح در یک روز برگزار می‌شود.

جشنواره تابستانه کانادا که هر ساله در اواخر ماه می برگزار می‌شود پر از برنامه‌های شاد موسیقی و آتش بازی است. این جشن در شهر تورنتو با برگزاری کنسرت فضای باز بسیار دیدنی شده است. اما این همه اتفاقات جشن نیست. مسابقات متنوعی نیز برای سرگرمی مردم کانادا وجود دارد. اسب سواری و گاوبازی برای طرفداران این سرگرمی، که حدود 10 روز این مسابقات ادامه خواهد داشت.

جشن بانمک هالوین؛ البته این جشن تاریخچه بت‌پرستی دارد. اما امروز این جشن با دلیل سرگرمی و شوخی برگزار می‌شود. البته بسیاری از مردم اعتقاد دارند که گذاشتن ماسک و لباس‌های ترسناک شیطان و افکار پلید را از آن‌ها دور می‌کند.

جشن‌های دیگری نیز در طول سال در فرهنگ مردم کانادا برگزار می‌شود که برخی از آن تعطیل رسمی و برخی دیگر بر عهده خود کارمندان است. اما در صورتی که روزهای جشن را سرکار حضور داشته باشند، دستمزد آن روز بیشتر از روزهای عادی حساب می‌شود.